2010!

2010började som alla andra år, jag fyllde år. Men eftersom jag var sjuk blev det inget kalas. Mina och Nickaes föräldrar kom på kvällen bara och vi åt god thaimat. På dagen kom T & M med familj. Så det var en lugn, skön och mysig födelsedag med familjen.

Har man snö gäller det att passa på...


Hej vad det går i backarna...

...nej, det är inte hela sanningen... Så här gick det till!


Den store pågen (faren...) fram och det två små på släp. Gissa om de var lyckliga!

Den 30 dec hade jag varit med lillan på BVC för att se hur hon hade växt. Döm om min förvåning när hon hade gått NER i vikt! Inte bra. Nu försökte jag amma oftare och längre... Lätt... NOT! Var hon inte hungrig tog hon INTE bröstet... Men vi kämpade på en vecka till nästa vägning. När vi vägde henne igen den 7 jan had hon fortfarande gått ner i vikt... Vi tog nu urinprov och hB på henne. hB var bra och urinprovet skickades på odling. Denna gången började man bli lite orolig... På eftermiddag och kväll pumpade jag och gav henne, mest för att se hur mycket hon åt per mål och lite för att se ungefär vad jag hade i matväg till henne... Jag fick smärre panik när jag upptävkte att hon inte åt mycket mer än 60-100 ml per mål. Knappt hälften av vad hon bör äta med tanke på hennes ålder. När hon denna kväll hade fått i sig en måltid var hon helt annorlunda än vad hon varit den sista tiden på kvällarna. Hon satt i soffan och jollrade och pratade med oss som aldrig förr. Hon har alltså inte fått mat så det räcker den sista tiden! Vi som trodde hon var trött mm när hon var gnällig på kvällarna, för hon hade ju fått mat! Det var ingen rolig känsla man fick i kroppen kan jag säga... Till de andra två barnen har jag haft mängder med mat, så detta var ju inget man kunde drömma om! Efter två dagars kämpande med pump och flaskmatning gav jag upp. Jag var orolig och maten verkade minska ännu mer. Vi började stötta till med ersättning. Så nu är det både ersättning och bröstet som gäller. Fortfarande äter hon knappt 100 ml per mål men i gengäld ger vi henne med tätare intervall. Och de två sista nätterna har hon vaknat och varit hungrig, hon som sovit hela nätter i nästan två månader. Men jag ser det positivt. Hon vill ha mer mat! Sedan vi började ge henne ersättning visar hon tydligar när hon vill ha mat och hon har blivit mycket gladare. Ett tecken på att det går på rätt håll.

I onsdags var vi på BVC för 2-mån läkarkontroll (eftersom jag var sjuk när vi egentligen skulle gjort den så blev den rejält försenad...) Och vi fick svar på hennes urinprov... URINVÄGSINFEKTION!!! Stackars tös! 3 månader och urinvägsinfektion! Egentligen skulle hon haft sin vaccinering oxå denna dag, men eftersom det nu blev penicillin för henne så flyttade vi fram den. Vikten stod dock stilla! Och det var skönt. Så nu går hon på penicilin. Och på torsdag ska vi in för en ny viktkontroll. Spännande.

I fredags var vi minsann på Malmö Arena med barnen och T & M och deras barn. Det var ju Disney on Ice! WOW! säger jag bara! Underbar musik, bra platser och härlig fart! Jättetrevligt! Anton satt som förstelnad och tittade medans Alvin satt i mitt knä och diggade. Verkligen hellyckat. Lillan var hos mormor och morfar. Det första Alvin sa när det var slut var: -Köra och hämta Allis? Dessa tre syskon är sååå glada för varandra så det är helt otroligt! Underbart att se och höra dem tillsammans.

Idag väntar andra omgången vaccin för mina små gossar. Anton är väl inga större problem, men Alvin är jag lite mer orolig för. Det krävdes två pers att hålla honom sist... Får se om vi klara båda idag eller om vi väntar tills imorgon med Alvin... Känns som att det är lika bra att ge dem sprutan nu när de redan fått första dosen så de får fullt skydd. Det handlar om ett par sekunders obehag med Alvin men det kommer vi säkert klara, och vem vet, det går kanske galant denna gången...


Kommentarer
Postat av: Elin

Amen Annelie, nu skrev du ju fel! Lillan var hos moster! =)

2010-01-19 @ 23:39:08
URL: http://elovsky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0