Halloj!!

Det var ett tag sedan... Tiden går fort åt och vi har en hel del att göra.

Helgen och senaste veckan har tillbringats hemma. Fick hämta Alvin på dagis vid 9:30 i torsdags. ögoninflammation hade drabbat den lille stackaren. Ringde Novakliniken när jag kom hem och de bekräftade med en gång att det var just ögoninflammation och vi behövde inte komma dit. Visst går det att få salvo mm, men de tyckte att det skulle få självläka. Så vi torkar ögonen stup i kvarten känns det som. Men jag får ju nog säga att det inte varit så mycket som jag väntat mig. Det är första gången vi haft det så jag visste ju inte riktigt vad det skulle bli av det. Nätterna har varit värst. Han har vaknat på morgonen och knappt kunnat öppna ögonen. Nu på morgonen var första gången som de gick att öppna utan att behöva tvätta innan. Det betyder väl att det är på bättringsvägen. Annars dagtid har han bara haft små klumpar i ögonvrån lite då och då. Ovanpå detta har den lille stackaren fått en förkylning oxå, så är det inte ögon som torkas så är det näsor som snyts... Och som ett brev på posten fick jag det efter någon dag... Så nu har jag halsont och väntar på min tredje förkylning denna våren...

Pyret i magen gör sig mer och mer till känna. Idag är det v. 20+5 och vi mår bra. Eftersom moderkakan ligger i framvägg är det inte jättemycket jag känner av den lill*, men kickarna neråt och någongång åt sidorna börjar bli starkare och fler. Den har ställt in sig på urinblåsan... Så det gäller att tömma regelbundet, för att få en kick på den då den är någorlunda fylld är ingen höjdare vill jag meddela... På fredag ska jag till läkaren på MVC pga av min jobbiga huvudvärk som jag har. Målet är väl att få lite bättre tabletter än panodil utskrivet. För det hjälper inte precis, bara ett fåtal gånger. Nästa MVC-besök dröjer till veckan efter bröllopet. Känns som om det är låååångt in i framtiden, men HJÄLP!! det är ju snart!

Helgen, eller iaf söndagen, kommer att gå i bröllopets tecken. Då kommer en kär kompois ner från Blekinge som jag träffat genom min underbara hobby scrapbookingen. Eftersom att hon oxå kommer stå brud i sommar och har en del pyssel framför sig så beslöt vi oss för att ta en dag till det! Så då ska här produceras vishäften och vigselprogram! Vigselprogrammen är skrivna och klara, ska bara skäras och monteras. Vad gäller vishäftena är jag inte helt klar ännu... Men det är ju pärmarna som är det tidskrävande. Bladen inuti kan man ju fixa sedan pärmarna är klara. Till min hjälp kommer även Therese att vara. Detta ska bli sååå roligt! Vi tre pyssla BARA brölllop!

Mina fin brudskor åker på med jämna mellanrum i hopp om att jag ska hinna gå ut dem till dagen D. Och det verkar ganska lovande änsålänge, men ett par extra skor är nog inte helt fel... I måndags var jag iväg och fick lite ljusa slingor i håret igen och nu på måndag ska jag dit igen för att göra provuppsättning inför bröllopet. Mitt underbara diadem ska med så vi vet hur det ska sitta. Jag har även varit iväg och provat ut smink och jag begärde vattenfast smink rakt av! Jag kommer nämligen tjuta som jag vet inte vad när den dagen kommer! Jag är känslig annars, och nu med en inneboende och hormoner som rusar genom kroppen så är det ÄNNU värre... Har inhandlat en söt näsduk som jag kommer ha hos mig. Ett bra tips på var man kan gömma den under vigseln...? Urringningen? Ser kanske lite mysko ut när jag behöver plocka fram den... Kommer en liten "påsväska" med klänningen, men den vill jag helst inte ha med mig i kyrkan... Ska en av mina tärnor ha den? Jag får fundera vidare...

Med Gunn går det framåt! Hon fick ett litet bakslag förra helgen då hennes "knapp" i magen (en knapp i magen har hon fått istället för sondslangen i näsan) lossnade och drogs ut en dag då hon var på toaletten. Eftersom att hon börjat äta själv och klarade det bra så beslöts det att inte sätta i denna "knapp" igen. Ett sådant hål sluts tydligen på ca 4 timmar efter det att "knappen" plockats bort. Men inte i Gunns fall... Mest troligen hade hon fått någon typ av infektion i såret och det ville inte sluta sig. Detta innebar att det hon stoppade in i munnen och svalde kom ut genom hålet i magen efter en stund. Så det var omslag på såret och det fick bytas regelbundet. Den mängd mat hon fått genom slangen under ca 1,5-2 timmar åt hon nu på ca 20 min. Detta kan vara en orsak till att hålet inte fick vila. Magen var inte riktigt beredd på att ta emot den mängden och maten irriterade såret hela tiden. Likadant var det nä hon var uppe. Hålet sitter strax ovanför naveln på Gunns vänstra sida. Eftersom det var både mat och galla som kom ut så gjorde det fruktansvärt ont i såret och hon fick vara sängliggande i nära en vecka. I fredags var vi hos henne igen och hon var mycket piggare. Hon satt uppe med oss hela tiden och hade trevligt. Hon kunde rabbla veckodagarna och sjöng även en truddelutt. Så talet går oxå framåt, vilket vi är glada för. Nu är hon inte längre kvar i Ystad. Igår kl. 8 åkte hon nämligen till Orup i Hörby. Detta känns jättebra. Nu kommer hon få mer och intensivare träning och det ska bli spänannde att se hennes framgång. Hon äter fortfarande bra och änsålänge är det finmosad mat som gäller. Hon slipper nu ha förtjockningsmedel i drycker mm. Hon fick prova kaffe en dag med förtjockningsmedel, men det var tydligen ingen höjdare... Och då hon nyligen slapp det där förtjockningsmedlet så provade hon kaffe igen, men ännu en gång rynkades näsan och kaffet åkte över till Allan... Denna kaffehöna! Men det kommer sig säkert igen. Har man inte haft mat i munnen på nära två månader så kan ju nog inte kaffe med sin starka smak vara det allra godaste... Så nu hoppas vi på en dag då vi kan köra upp till henne och hälsa på i hennes nya omgivning. Efter allt vi hört så ska det vara väldigt vackert runtomkring med parker mm.

Annars fylls kvällarna med körkortsläsning, jobb och fotboll för Nickes del. För min del är det barnen och bröllopsplanering. Och snart är vi där!!

Höres!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ett tips på var näsduken kan förvaras är runt "skaftet" på din bukett!

Kram

2009-05-14 @ 13:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0