Long time no see...

Hej alla kära läsare!

Äntligen ett inlägg från lilla mig! Men uppehållet har en liten, liten förklaring, ca7-8 cm stor i dagsläget. Förhoppningsvis blir det större!

Vi ska nämligen bli 5 i familjen!

Jag mår inte som en prinsessa precis om man säger så... Och huvudvärken har infunnit sig även denna gång, precis som de två förra graviditeterna. Är idag i v 12+6 och den mest kritiska peridoen är förbi som tur är. Var på MVC-besök i måndags för en vanlig kontroll och för att lyssna på hjärtljuden. Det tog sin lilla tid innan vi hittade hjärtljuden och jag hann bli rädd. För er som inte vet så var det precis så som vi sommaren -06 fick reda på att vi fått missfall i tolfte veckan. Men till slut hörde jag de små snabba slagen och rädslan släppte. Allt lät fint och blodtrycket är lågt och bra. Likaså är hB-värdet... Lågt alltså... På inskrivningen var det 120 och i måndags var det 114... Så nu knaprar vi räliga Niferex för fullt. Försökte lite själv först med div juicer och proviva med extra järn, samt Mitt val kvinna. Men tyvärr räckte inte det och jag fick ge mig. Anton tycker det är spännande och har redan påpekat att han vill vara med när bebisen kommer ut... Nej blev mitt svar... När man frågar honom vad han helst vill ha så är det lillasyster eller en lekbror... Vi får se vad vi kan få till, eller HAR fått till. De två andra gångerna har vi tagit reda på vad det varit för kön, men denna gången tänkte vi testa att vara ovetande tills dess vi får hålla det lilla pyret i famnen. Så mina dagar nu innehåller jobb, mat och sömn. Så känns ddet iallafall... Kan inte minnas att det varit så jobbigt de andra gångerna. Men jag kan ju inte riktgit jämföra med de andra gångerna iheller... De två fullgågna graviditeter jag gått igenom har vi fått hjälp med tabletter och det har varit hormonstimulerat. Denna gången lyckades vi själv, vilket vi även gjorde med vårt missfall. Så jag har aldrig varit så här långt gången på egen hand om ni förstår vad jag menar. Men det har varit en lååångdragen period med illamående som fortfarande håller på. Hopppas att det snart går över så man kan bli lite social igen, för det är det minsta jag känner mig. Har aldrig känt mig så osocial! Orkar inte med någonting mer än precis vad de dagliga sysslorna innebär, och knappt ens det!

Ovan på allt detta är alla bröllopsplaneringar i full gång! De flesta kläder är fixade, bara lite som återstår. Fotograf fixad, transport fixad, mat fixat, orkester fixad mm. Det är väl mest blommorna som fortfarande är kvar. Får väl ta tag i det oxå en vacker dag. Tänkte även försöka få ihopa en liten önskelista för våra kära gäster som läser bloggen och som kommer närvara på vår stora dag... En lite berättelse om hur frieriet gick till tänker jag oxå uppdatera er med en dag när motivation och ork finns.

Så den 6: juni blir jag Fru Krook och den 25:e sept är det tänkt att vi ska bli 5 st Krookar!

Tillbaka till hantering av huvudvärk och illamående...

Höres!

Kommentarer
Postat av: Camillha

Grattis! Inte till huvudvärken men det andra!



Lycka till kapten!

Camillha

2009-03-19 @ 16:52:48
URL: http://himlenrunt.blogspot.com
Postat av: Miaa

Såg ditt meddelande på Scrappiz och efter att ha läst igenom inlägget måste jag ju säga GRATTIS!!!! Förmodligen kommer du känna dej bättre snart...

MVH Miaa

2009-03-19 @ 19:10:12
URL: http://miaasblogg.blogspot.com
Postat av: sari

Stooort grattis!!! Ta hand om dig & försök och vila!

2009-03-19 @ 19:55:54
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Ulrika TW

Stort grattis till er!b Hörde på party förra veckan att det var så. Håller tummar att alltå går hela vägen / Kram Ulrika TW

2009-03-20 @ 12:15:21
Postat av: Ulrika / TweetyUllis

Jag listade ju ut hur det låg till redan tidigare och har ju gratulerat via MSN, men grattis kan man väl inte säga för många gånger? Så GRATTIS igen!

2009-03-23 @ 12:43:32
URL: http://tweetyullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0