Ännu nya framsteg!

Har just pratat med Sara, pojkarnas kusin, och Gunn är på väg med ambulans till Ystad! Sååå skönt! En annan grej som nästan är ännu mer glädjande är att hon idag visat tecken på att röra armen!! YES! Hon hade reagerat med rörelser då sköterskorna stack henne med en kanyl i armen, likaså när de skulle rycka ett plåster. Och när de skulle badda henne i munnen med en bomullstuss så reagerade hon genom att vilja ta bort det med sin högra arm! Så hon är nog precis framkommen till Ystad i skrivande stund eller bra nära. Vad skönt det känns. Sara och Allan hade fått se ett schema över hjärnan och de olika ställena för kroppens funktioner och var blödningen satt i förhållande till dessa. Den verkade inte ha suttit så nära rörelsen i höger, inte heller så mycket på talet. Det hade nuddat talet precis i kanten, däremot hade den varit närmre platsen där ansiktets funktioner styrs ifrån. Vi har ju sett henne använda ansiktet men det kan ju också vara så att vissa nerver och rörelser är drabbade i ansiktet. Detta återstår att se. Just nu känns det så fruktansvärt bra! På fyra dagar har hon gått från ett paket till en människa som mest troligen kommer att vara så gott som återställd. Naturligtvis så vet vi ju inte hur det ser ut med talet ännu, men med den utveckling hon visat dessa dagarna så har jag stort hopp att det kan komma tillbaka inom den närmsta framtiden. Gud, vad bra jag mår nu!!

Återkommer med mer när jag vet mer.

Kommentarer
Postat av: Elin

Detta kommer gå finfint, systeryster.

Hon har en sån kämparanda så hon kommer bli bra igen.

Vi här hemma håller tummarna!

2009-03-24 @ 20:48:26
Postat av: jezzza

Oj vilken helg du måste haft! Skönt att det går framåt iallfall:)

Vad kul att du är nästa lika långt gången då kanman ju följa varrandras bloggar .. ;) jag hoppas verkligen min trötthet släpper snart så jag kan bli mäniska och mamma till dom barnen jag redan har :)

Postat av: Ulrika / TweetyUllis

Jag har precis läst igenom hela din redogörelse för helgen och vill skicka massor med kramar till dig och er alla - extra många till Gunn, förstås - och jag hoppas, hoppas, hoppas att allt kommer att bli bra.

2009-03-25 @ 10:08:54
URL: http://tweetyullis.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad skönt att hon kommer närmare er och att det händer mycket positivt i till friskandet.



TÄnker på er

Kram

2009-03-25 @ 11:18:48
URL: http://stinaslillakrypin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0