Vinterns och vårens stora grej!

Nu har jag skickat iväg min anmälan till vinterns och vårens stora händelse! Scrapkryssningen! Tänk dig tre dagar med bara en massa scraptokiga tjejer. Kurser, shopping, mat och naturligtvis scrapping! Och kan du då tänka dig allt detta ombord på en båt med avgång från Göteborg med siktet inställt på Kiel i Tyskland! Jag kan tänka mig det iallafall!! WOW säger jag bara! Längtar redan! Med på trippen kommer även min kära svägerska Malin och hennes härliga syster Maria att vara. Ser sååå fram emot denna härliga helg som vi kommer att ha!

Kom på att jag inte visat mina härliga mässinköp från Göteborg! Men här är dom:



Tiden som varit har annars inneburit födelsedagsfirande av diverse personer. Denna tiden på året har vi en hel del som fyller och träffar nära och kära titt som tätt. Alltid trevligt! Vi har ju haft scraphelg här oxå för allt i världen! Det höll jag nästan på att glömma! 6 scrappiga tjejer och en massa scrapping här hemma hos mig. Efter en hel dags pysslande hade jag fått ihopa 3 st LO´s.


Detta är nog en av de LO´s som jag är mest nöjd med för tillfället! Här har jag testat ganska många för mig nya saker. För det första så har jag inte användt papper som bas utan ett filtark! Tyckte det belv döläckert! Det veckade bandet (tack Anki för ditt lilla bidrag av band! Passade perfekt här!) har jag inte heller testat någon gång tidigare, och det är inte sista gången kan jag berätta. Dessutom har jag testa att färglägga ett motiv. Denna gången var det ett cardstock i svart/vitt som är avsett för att färglägga. Jag målade med mina distresser som bara har legat ett bra tag till ingen nytta, men nu är det slut med det! Sedan klippte jag ut och satte fast det på LO´n. Det är alltså det röda hjärtat med vingar. Gillar fotot massor! Min egen lille skumtomt! (Åh... kunde varit en passande titel...)


Nästa LO föreställer oxå vår lille Alvin, fast nu är han på grönbete. Här har jag testat Puncinella för första gången. Ett mässinköp som jag är mycket glad för! Är oxå lite smått förälskad i de ljuvliga filtblommorna från Prima! En annan sak från m ina mässinköp som jag användt här (fast det syns inte) Är den orange biten som jag skrivit i. Jag har användt ett papper i mitt nyinköpta journalinghäfte och ritat av för att sedan klippa ut i rätt färg.


Tro det eller ej, men på denna LO föreställande vår blåa tiger Anton har jag oxå lite nya grejer... Än en gång har jag användt mina härliga distresser och målat en lite blå fågel, visst är den väl söt! Den svart journalingrutan oxå mässinköp... Störtläcker! Sen skulle vi ju ha en passande fotomatta... Blev lite trist med en vanlig fyrkantig, så jag tog mod till mig och fixade en själv!! JAG RITADE!! Och jag blev NÖJD!! Kan ni tänka er! Det där med att rita är ju inte min starka sida annars, men man måste ju testa!

En gemensam nämnare i alla tre layouterna är mina magnetstämplar!! Jag tycker sååååå mycket om dem! Precis lagom storlek för att bara få med en datum, ett litet ord eller en del av titeln på LO´n.

Nu har vi vårt lilla scrapgäng bestämt oss för att ta upp vår små scrapträffar igen. Vi var flitiga ett bra tag och träffades en gång i månaden, men sedan kom det syskon till den första barnaskaran och tiden blev med ens lite svårare att få till. Men nu har de flesta syskonen vuxit till sig och kan vara utan mor och mamma en hel dag, så nu kan vi fortsätta med det.

Ikväll är det dax för 40-årskalas i Tommarps Bygdegård. Ska bli trevligt! Så nu får jag väl ta tag i de där kläderna som ska strykas och fixas. Måste fixa lite packning till barnen oxå som ska tillbringa kväll och natt hos farmor och farfar!

Vi hörs!

*dansar iväg* Scrapkryssning, scrapkryssning, scrapkryssning..... la la la la la

Kommentarer
Postat av: Malin

Det ska bli galet kul! :)

2008-10-11 @ 22:49:02
URL: http://nogg.se/mal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0