Hejsan svejsan!

Hej alla kära bloggläsare! Här kommer en liten uppdatering sedan sist! Det är inte alltför mycket som hänt. Det är jobb och dagis som gäller. De lediga måndagarna och fredagarna har tillbringats med tvätt och övriga hushållssysslor, däremellan har jag ryckt ut på kycklingmaskinen ett par gånger oxå. Och några nätter har det varit kalkonlastning på schemat. Helgerna har tillbringats i goda vänners lag. MEN i lördags var vi faktiskt lediga! Vet inte hur länge sedan det var sist, men läääängesedan är det! Vi festade till det med kinamat och godis och bra film! Så mysigt! I fredags var det Mikaelimarknad i Sjöbo och naturligtvis så stod det på schemat! Anton var glad, äntligen fick han åka karusell igen! Han ville åka igen och igen och igen, men till slut fick det vara stopp och han var nöjd när vi sa att han fick åka mer på nästa marknad, vad han nog inte vet är att det inte är förrän till sommaren...

Sedan i tisdags förra veckan har jag varit förkyld. De första dagarna kunde jag styra det någorlunda med en massa halsdukar och polotröjor som höll halsen varm så slapp jag det värsta med halsont. Men natten till fredag lastade jag kalkoner och i fredags var det kört! Rösten gav vika och från fredag kväll och framåt söndagkväll så hade jag nästan ingen röst, bara en massa hesa pipanden... Nu har det blivit bättre men inte bra. Hostan har kommit mer och så även huvudvärken. Man ska inte gnälla! Det finns de som har det sju resor j****gare. Jag är på benen iaf! :)

På lördagen hade vi ännu en utflykt på dagordningen. Nu var det Vellingeblommans tur att bli besökt! Jag, min syster och hennes kompis tog barnen med oss och följde GPSen mot Vellinge. Tomten var ju där! Så skoj det är att gå och titta där! Man får så mycket inspiration med sig hem. Synd att inte allt kan översättas till verklighet bara... Och tomten antecknade vad Anton önskade sig. På frågan vad han önskade sig svarade han:

-Vad önskar Anton sig i julklapp?
-Paket!
-Jaha, vad vill Anton att det ska vara i paketet då?
-En häst.

STOPP! Sa jag, det har vi ju hemma! Så det räcker och blir över!

-Önskar Anton något annat?
-En bil!
-Vad för en bil?
-Mc Queen!

Och Tomten visste precis vad Mc Queen var för en! Vilken bra tomte! Han antecknade och skulle vidarebefordra det till sina nissar. Så vi får väl se vad de hittat för någonting till Julafton.

Under hela mötet med Tomten stod han och kramade mitt ben och vågade knappt visa sig. Alvin däremot bara tittade på Tomten. Han satt i vagnen och undrade vad det var för en lustig figur. När vi var färdiga där var klockan alldeles för lite för att bege sig hemåt, så vi tog en tur till Nova Lund. Jag skulle ju behöva en ny vinterjacka, men som vanligt så hittade jag inget... Men däremot hittade jag ett par underbara skinnstövlar! Så glad jag är för dem! Hittade även en jacka till min lille Alvin. Sedan begav vi oss hemåt och vår mysiga hemmakväll som jag skrev om tidigare.

I söndags var det bara att stiga upp, skriva ut foton, göra sig iordning och styra bilen mot Stora Herrestad och Anki! Det var nämligen dax för vår scrapträff!! WOW vad skoj det är! Så synd bara att det inte blir oftare! Två LO´s hann jag med! Supernöjd med dem båda. Tyvärr inga bilder tillgängliga nu, men de kommer. Vilken underbart god mat du lagat Anki. tänker fortfarande på denna underbart goda sås! Mmmmm! Det blev även lite receptbyte. Bla den goda såsen och två desserttips följde med hem!

Igår måndag fick jag nog av vår skänk vi har i köket! Så barnen dumpades i Gärsnäs hos farmor. Så fick de leka med kusinerna som tillbringar höstlovet där. Och medan de skar i pumpor så körde jag mot Malmö och IKEA! Min ide var en Billy med dörrar att ha i köket, men med mig hem hade jag istället BESTÅ och div inredare till det. Så kvällen igår ägnades åt att skruva och fixa, det sista ska väl förhoppningsvis fixas ikväll. Sen återstår det roliga att plocka in alla grejer i skåpen. Nicke nämnde oxå en ev uppfräshning av köket, och det var jag ju inte sen att notera! Så nu snurrar mina tankar runt hur man skulle kunna ha det med färger mm. Visst äe det väl roligt att göra om hemma! Väggarna i köket har vi inte gjort något med alls, inte ens när vi flyttade in, så det är ju på tiden. Vi flyttade dit 2001... Mina tankar just nu är vita väggar och en fondvägg i blått. På denna vägen var jag lite inne på att skriva ord på väggen. En tanke är ordet "KÖK" på olika språk och varierande storlek och typsnitt. Har ni några andra tips så mottages det tacksamt!

Nu får jag återgå till det jag sysslade med!

Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0