Höst!

Denna vecka har inte varit riktigt likadan som andra vad gäller jobbet. Jag har nämligen bytt fredag och onsdag, vilket betyder att jag var ledig igår onsdag och ska jobba imorgon fredag. Barnen lät jag åka till dagis iallafall och tog en dag med tvätt. Och det behövdes kan jag berätta! Så mycket man får gjort när inte barnen är hemma en stund. Det var ju ett underbart höstväder igår med vindar och sol, så jag satte mig i bilen och körde upp till Gylleboskogen och tog en rask promenad på 40 min och bara njöt! Det är så vackert nu uppe runt sjön! Marken är täckt med orange löv som trillat av träden, vattnet porlar i diverse små bäckar för att sedan mynna ut i sjön. Sjön skvalpar och fåglarna kvittrar. Vad mer kan man önska sig på en härligt underbar höstpromenad? Skulle kört upp dit med barnen och kameran och tagit några härliga höstfoton. Färgerna är ju bara underbar! I öronen hade jag Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor". Vilken bra uppfinning det är med ljudböcker! In i mobilen med den sen har man den med sig överallt och får man en tråkig stund så bara startar man den och lutar sig tillbaka. Har den ofta i bilen på väg till och från träning och VV-besök. Kanon! Det är första boken av Stieg Larsson som jag lyssnar på och det är Reine Brynolfsson som läser. I början tyckte jag det var segt och svårt att följa med, men nu kan man knappt lägga den ifrån sig! Så det blir säkert en stund till i kväll med den.

Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0