Kamerfunderingar...

Vi (läs jag) är i behov av en ny kamera. Den nuvarande köpte vi hösten -04 när vi väntade vår förste son. Nu har den gjort sitt. Jag har fått upp ögonen för två stycken Nikon kameror. En D40 och en D40X. Men har jag någon glädje av skillnaden på dem? Och då undrar du naturligtvis vad skillnaden är. Jo, D40 har en upplösning på ca 6 mega pixlar och tar 2,5 bilder i sekunden, medan D40X är på ca 10 megapixlar och tar 3 bilder i sekunden. Och naturligvis skiljer det 1500:-... Jag är en glad hobby fotograf som tar mängder med bilder på mina supermodeller, nämligen mina söner på 3 år resp. 2 mån. Jag gillar att skriva ut förstoringar, gärna A4. Och eftersom jag scrappar använder jag fotona och vill att dom ska vara bra, annars blir de inte använda. Och jag vet att enbart kameran inte gör att bilderna blir bättre, utan även den bakom kameran påverkar resultatet. Men vi jobbar på detta...

Så har du kanske erfarenhet av någon av kamerorna, eller kanske båda? Eller har du bara ett eller några vägledande tips, så kom med det!! Jag suger åt mig all information jag kan få!

Avslutar med mina små modeller:
image2

Kommentarer
Postat av: Kristina.A

Hej hej!!
Kul att du också skaffat blogg.
Längtar också efter en digital system
kamera... (men det lär dröja)
Ha det så gott.

2007-09-25 @ 21:28:13
URL: http://kristinaalritzson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0