Kalas och träff...

I fredags hade vi som jag tidigare skrivit födelsedagskalas för äldste sonen. Hela tre år blir han! Och han fick mååånga fina presenter!

Lördagen tillbringade jag i Vanstad. Jag deltog i en scrapträff som anordnats där. Sååå trevligt! Hoppas att det blir fler tillfällen, för det var sååå mysigt! Fick två LO´s gjorda, (och vann utmaningarna med båda två! *lycklig*) som jag blev jättenöjd med. Bilder kommer senare. Har inte fotograferat dem ännu. På träffen fick jag av min bordsgranne LottaM lite tips på hur man får en detalj i ett foto i färg medans resten är svartvitt. Har alltid tyckt det verkade så svårt, men jisses vad lätt det var! Och så glad jag är över detta! TACK Lotta!!
Här kommer lite bilder som jag precis exprimenterat med: 

image22

image23 

Så nu ska man bara lära sig hur det funkar med penslar... Det är oxå såååå snyggt, men det verkar ta lite mer tid... Någon som har bra tips?

När jag kom hem från träffen hade Anton 40 graders feber... Så det blev till att ställa in kalaset som skulle varit idag. Men som tur var kunde alla berörda på lördag den 10:e istället.

Återkommer med bilder på mina LO´s senare...

So long!

Kommentarer
Postat av: LottaM

Superfina bilder.Melonen blir så himla effektfull på den bilden. Visst var det enkelt.

Penslar är inte så mycket svårare. Det handlar bara om att ladda ner penslar till ditt program och sedan är det bara att trixa och testa. Det finns en bra artikel i scrapbooking m.m. något av de första numrena. Jag skall kolla vilket. Återkommer.
Kram Lotta

2007-11-04 @ 20:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0