Ja, det är sorgligt...

eller rättare sagt, JAG är sorglig som inte kan ta mig i kragen och uppdatera lite oftare... Men jag gissar att ni kanske inte kan vänta er så mycket tätare uppdateringar än vad det är.

Iallafall, nu är det långfredag och gubben är hemma! Det är såååå skönt för Anton har varit febrig och förkyld Alvin är febrig och förkyld och som grädde på moset så har ävcen jag gått och blivit febrig och bottenförkyld. Så lite avlastning är inte fel! Det jobbigaste för lillen är hans envisa hosta. Så fort han hostar så vaknar stackaren! Min förkylning tog nog sin chans häromnatten när vi lastade ut värphöns. Det pallade inte min hals med och jag totalt tappade rösten. Gissar att det var allt damm som blir i stallar. Men som en skänk från ovan fick jag tillbaka rösten idag, men nu får jag dras med förkylningen. Så vår sista vecka har varit snorig, hostig och febrig i alla de hörn. Alvin var ju hårt åtgången redan innan som jag skrev om i förra inlägget tror jag visst och har väl inte blivit riktigt bra sedan den sviten.

VAr med Alvin hos BVC i onsdags för att göra BOEL-testet. Fick en ny tid efersom han, förmodligen pga sin förkylning, inte hörde de dova tonerna ordentligt på sitt vänstra öra. Så vi hoppas att han blivit bättre tills dess. Vikten hade det inte hänt så mycket med. Drygt 100 g hade han gått upp på en månad, och det om något är väl ett tecken på att han aldrig hämtade sig ordentligt efter sin förra förkylning.

Själv spenderade jag förra lördagen i glada scrappares lag! 6 skånska tjejer styrde bilarna mot Blekinge och Bräkne-Hoby för en dags kreativitet. Hela 4 LO hanns det med under dagen. Inte förrän 22 styrde vi bilen hemåt igen. Vart i hela fridens tid tog den dagen vägen???!!! Det betyder ju att vi hade roligt, eller hur! Massor med god fika hade tjejerna fixat och lunch inmundigades på en pizzeria i närheten. Ni är underbara alla goá töser! Vilket jobb ni lagt ner för att fixa denna träffen! Och vilket resultat sen! Jag återkommer! Säg bara när! Bilder på mina alster kommer så fort jag tagit bilder på dom...

Och nu har vi påsken framför oss. Ikväll ska vi upp i Gyllebo till ett par kompisar för att planera in en tysklandsresa (som M lovat följa med på trots att hon inte gillar att åka båt :) ) Så nu börjar vi snart äta påskmat för att sedan göra det i tre dagar. Inte konstigt att man tröttnar på det. För att sedan till midsommar och jul återigen längta efter det... Morgonen började i sängen med att störste sonen ville ha sitt påskägg som han fick av Farmor och Farfar i torsdags. Nickes svar var: - Ja, det är ju påsk! Så där låg vi i sängen och käkade godis innan vi ens stigit upp. För min del smakade det inget vidare, så det blev bara en bit, men de andra tre tyckte det var toppen! Alvin fick prova på choklad med STOR förtjusning. Ska han OXÅ bli som sin far?! HJÄLP! Tre godismonster!

Nästa helg är det dax för scrap och stämpelmässa i Göteborg. Och jag ska åka buss dit tillsammans med 33 andra pysseltokigta tjejer. Gissa om det ska bli roligt! Och helgen därpå är det dax för samma typ av mässa i Helsingborg! Gissa om gubben blev överraskad när han såg att det låg så nära vartannat! Men vilka roliga helger jag har framför mig!

Nej minsann! Nu får nog denna bege sig mot duschen och göra sig och sina tre pågar iordning. Om en timme ska vi vara borta, tur att det bara tar 5 minuter att köra dit!

Tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0