Long time, no see...

Hu vad jag känner mig dålig på att uppdatera bloggen... Inte bara för mina kära läsares skull utan oxå för min egen. Med en liten i familjen händer det sååå mycket hela tiden som man vill dokumentera och komma ihåg och då är ju en blogg helt perfekt, men man måste ju se till att plita dit det oxå! Skärpning Annelie!

Här har julen blivit överstökad i en väldig fart känns det som. I en hel vecka innan jul var vi borta varje kväll. Vi besökte två av Nickes mostrar med den årliga julblomman, har blivit lite av en tradition det där. Sen har ju halva släkten födelsedagar oxå i julvevan känns det som. Inte mindre än 6 födelsedagar mellan den 19:e dec och 1:a jan. Och juldagen har vi sedan några år tillbaka som tradition att äta en god middag tillsammans med ett par vänner. Och mitt i allt detta har vi hunnit avverka lite influensa oxå... Anton började på lillejulafton, Nicke på julafton och jag juldagen. När jag precis frisknat till och firat min födelsedag så var det dax för en omgång till för min del. Men nu är jag frisk! :) Som tur är har lille Alvin klarat sig.

Som jag skrev i förra inlägget så satt Alvin i princip själv runt lucia och bara någon dag senare satt han helt själv. Lite lustigt är det, han vill inte rulla runt och sådant som små bebisar annars lär sig först, men sitta ska han. Men det är klart det måste vara roligare att sitta, tänk så mycket mer man ser!


Inte nog med det, nyårsdag tittade den första lilla tanden fram! Detta har naturligtvis dokumenterats (scrappare som man är...:D), under vissa motsträvigheter, men det gick! Den andra sitter och retas precis under ytan men vill inte riktigt bryta igenom, har iofs inte kännt efter idag.

Och eftersom vi var sjuka i mellandagarna när Alvin skulle få sin 5 månaders vaccinering så fick vi den gjord i går istället. Men det var inget jobbigt precis om man frågar Alvin, han satt och skrattade åt sköterskan. Han har dock varit lite gnälligare än vanligt igårkväll och idag, men det är väl sådant som hör till. Ni som känner Alvin vet ju oxå att när han är gnällig så är det inte precis mycket, så jag ska ju absolut inte klaga.

VI har även slutat med amningen nu. Alvin är och har hela tiden varit glad för mat och varit lätt att lära äta riktig mat. Så nu kände vi att det var dax. Har ammat 1 gång per dygn i ca en vecka och innan det 2 gånger per dygn i ca en vecka. Eftersom han inte är riktigt 6 månader ännu så får han ersättning på kvällarna innan sängdax. Detta funkar hur bra som helst. Och han verkar nöjd och då är jag nöjd. Så skönt det är när även Nicke eller någon annan oxå kan stå för matningen! 

Anton är fortfarande den största idolen! Det räcker att Alvin ser Anton så strålar hela han, och skulle Anton tramsa sig lite så fyrar han av världens skratt! Det är naturligtvis likadant på andra hållet. Anton frågar alltid efter Alvin om han inte är i samma rum. Och han hjälper honom upp om han har trillat, hämtar leksaker till honom, tröstar honom när han är ledsen och delar med sig av kramar och pussar så det står härliga till. Det värmer sååå i hjärtat när man ser vilken glädje och kärlek där finns mellan dessa två.

Anton har än en gång varit hos läkarna i Lund med sitt öga. Anledningen till återbesöket var ju att Anton inte ville bli undersökt med lapp för ögat sist vi var inne, vilket de sa var OK. Men nu ville de göra de undersökningarna iallafall. Så vi har tränat här hemma med ett litet piratset bestående av lapp, svärd och kikare. Så piraten Anton och hans föräldrar åkte till Lund för läkarbesöket den 2:e januari. Nu gick det hur bra som helst! Han var sååå duktig. Och hans syn var helt perfekt. Eftersom vi lovat honom att han skulle få köpa något om han var snäll så fick vi ju fixa med ett besök på Jättekul i Lund. Han valde en polisbåt ifrån Duplo.

Och idag var det åter dax för dagis. Han har inte varit på dagis sedan den 20:e dec och tyckte inte att han skulle åka dit idag iheller. Men när vi väl kom dit så var det ju toppen. Och när jag sen skulle hämta honom så skulle han som vanligt inte med hem igen. Han trivs sååå bra på dagis och det är jag så glad för. Så nu tror jag att han slumrar framför TVn. Hans sömnrutiner har ju blivit något rubbade nu under julen... Vi har aldrig tvingat Anton isäng utan vi märker på honom när han börjar blir iktigt trött och då går vi och lägger honom och det är aldrig några problem, men nu har det ju blivit ganska så sena kvällar och sena morgnar (inte bara Anton utan även för mig och Alvin...) så jag var ju lite orolig för hur morgonen skulle bli. Men det var inga problem, så nu ska vi bar akomma in i våra vanliga rutiner igen.

Själv har jag ju oxå gått och blivit ett år äldre... Så vi hade naturligtvis lite kalas även för mig. God smörgåstårta bjöds det på. Jag var inte så värst road av att stå och laga maten i år så vi beställde, sååå skönt och smidigt! Vi har även gjort en liten förändring i vardagsrummet. Vårat gamla äppelskåp har fått åka ner i källaren, för att längre frasm tjäna som linneskåp, och lämnat plats åt allas våran Billy och lite olika dörrar därtill. Så nu rymms både Nickes och mina mat- och kaffeserviser utan problem! Plus en hel del annat som får plats! Sååå skönt! Samtidigt blev det mycket mer plats över vid matbordet eftersom Billy inte är mer än hälften så djupt som vårt gamla äppelskåp.

Så det har varit en händelserik jul och nyårshelg här i Komstad! Hoppas att ni andra har haft en lika bra helg!

Foton kommer vid ett senare tillfälle... Kameran finns just nu där nere och jag orkar inte hämta och föra över bilder nu precis, så det får bli lite senare...

Morsning!


Kommentarer
Postat av: Anki

Trevligt med uppdatering kring vad som händer kring er! Jag har själv inte riktigt hunnit med min blogg på sistonen oo nu när jag börjat jobba hinner jag nog ännu mindre?
GRATTIS i efterskott! Hoppas du hade en bra dag vännen!
KRAM Anki

2008-01-11 @ 12:13:28
URL: http://ankiscrappare.blogg.se
Postat av: Ulrika / TweetyUllis

Så kul att hålla koll på vad du har haft för dig! Det var ju ett bra tag sedan vi "pratade" på MSN. Jag har också en blogg, men den uppdateras sparsamt nuförtiden. Kanske skulle ta ett ryck?

2008-01-13 @ 17:12:18
URL: http://tweetyullis.blogg.se
Postat av: Thessan

Tjosan ja det var en lång uppdatering.Tack för senast, det var mycket trevligt som vanligt. Ses på gympan...

2008-01-15 @ 14:41:25
Postat av: mor

Din SLÖFOCK!!!! In med lite fina bilder på mina ljuvliga barnbarn. Long time, no see, nu är det längesen du skrev något. Kram MOR

2008-02-04 @ 18:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0