Oj, oj, oj...

...det var ju ett tag sedan...! Här har det hänt en hel del grejer.

Förra veckan innehöll en hel del förberedelse inför helgens stundande dop.

Bilen skulle på verkstad i torsdagsmorse, för att hämta den senare under dagen. Vi skulle få GDI-systemet blästrat, ett system som Mitsubishi (stavn?) har. Sagt och gjort, vi körde dit bilen och fick tillfälligt låna Nickes föräldrars bil. Uppåt eftermiddagen ringer Nicke. -När kan jag hämta bilen? svarar jag när han ringer. Vi får inte tillbaka bilen förrän på måndag svarar han mig! DU SKOJAR!!! Kamremmen hade tydligen hoppat två hack, så vi hade haft en otrolig tur att den inte hoppat ett hack till, för då hade förmodligen toppen och alltihopa åkt! Så det tillfälliga lånet av bil blev liiiiite längre... Och jag såg pengarna flyga iväg... Gissa om jag blev stressad! All handling inför helgen mm. Nu behövde jag egentligen inte stressat upp mig, jag hade ju svärföräldrarnas bil, men det var den känslan jag fick.

Sen på fredag skulle jag hämta nyckeln till församlingshemmet där vi skulle ha "dopfesten". Min tanke var att vi skulle duka och få iordning på fredag kväll för att på lördag kunna ha tid för grejer som ev dök upp som vi glömt handla etc. Men när jag hämtar nycklarna får jag veta att jag inte har tillgång förrän på lördag eftermiddag kl. 14. Det skulle nämligen vara barnloppis innan. Så nu passade jag och svärmor på att åka och handla allt vi kunde komma på som skulle behövas (vi lyckades mycket bra måste jag påstå). Så på lördag fm var jag fakstikt lite ledig! Bra! Då åker vi på barnloppis sa jag till Nicke! Där fyndade vi ett par Kavat skor som var som nya. 40:- kostade de. Ett par kavat stövlar, något mer använda men i JÄTTEFINT skick. 50:- kostade dom. Samt en vinteroverall till att ha och springa i här hemma. 50:- kostade den. Allt var till Anton. Så en vinteroverall, ett par Kavatstövlar och ett par kavat skor för 140:-!! Snacka om fynd!

Sedan var det då söndag och dags för dop. Allt gick enligt planerna, tills vi stod där i kyrkan och jag kom på att vi skulle lärt oss en dikt till dopet! Vi hade tränat på lördagskvällen så vi kunde den, men nu var den som bortblåst!!! När jag försökte påpeka det för Nicke och han bara log och sa att han inte heller kom ihåg den så började jag bli lite nervös!! Men på något konstigt sätt så glömde prästen oxå bort dikten och vi behövde aldrig läsa den. Gissa om jag blev glad! Resten av dagen var PERFEKT! Och Alvin fick många fina dopgåvor!

Och nu är det en ny vecka igen! Hämtade bilen igår och det blev en lite annan slutsumma än vad det var tänkt från början... 8 200:- istället för 2 900:-... men, men nu går den som den ska iallafall. Vi får väl leva på bröd och vatten ett tag så ska det nog gå... ;)

Avlsutar med ett foto från dopet. Den nydöpte med sin familj.
image16

Ser precis här att storebror ser ut att strypa lillebror... :D Riktigt så illa är det inte! Anton är faktisk VÄLDIGT glad för Alvin. Men det ser väldigt roligt ut!

Och såhär trött och utslagen blir man dagen efter sitt dop! Inte blir det bättre av att storebror vill leka, somnade mitt i leken om man säger så...
image17

Det var allt för denna gången!

So long!

Kommentarer
Postat av: Flisa73

Vilken vecka!!!!!
Hoppas att du får en chans att koppla av på träffen i Vanstad. Vi ses!
/Anna

2007-10-30 @ 21:37:46
URL: http://flisa73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0