Hoppla, hoppla...

Hej å hå vad tiden går!!! Det är ju JÄTTELÄNGESEDAN jag uppdaterade bloggen! Få se om jag kan komma ihåg allt som hänt...

Alvin har ju fortsatt med sin mat och det funkar hur bra som helst! Och den 24:e nov rullade han för första gången från mage till rygg! Och vi har även varit på vägning och mätning. 7845 g och 67 cm är den lille knatten nu... Var blir tiden av?!

Helgerna har bestått av kalas och fest, och det är inte över ännu. Nu börjar ju julborden oxå...
En liten bild på en kalasande Alvin
image32

Här kommer en bild på två trötta pojkar i likadana pyjamasar. Är dom inte för goa! Det är TV:n som är det stora intresset just på denna bilden.

image33

En dag kom jag in i vardagsrummet och hittade detta: Man kan ju unsdra vad det är. En eremitkräfta kanske?
image34
Man kan ju undra vad det är. En eremitkräfta kanske?

Sedan gick jag runt högen och hittade detta:
image35
Han kan juinte säga att han fryser. Snällt av storebror att lämna huvudet utanför iallafall.

tisdags tog vi tåget från Ystad kl 16 mot Köpenhamn. Det var dax för ett besök på Tivoli och deras julskyltning. Sååå vackert det var! Här är en bild på ett träd ute i en damm, tyckte det var så fint! Det fanns massor av lampor och belysningar och då menar jag MASSOR!!!

image31

Tyvärr var tiden lite knapp eftersom vi skulle hem i någorlunda tid, jobb dagen efter för vissa... Men jag njöt den tiden jag var där kan ni tro! Anton var inne i Nisseköping, en liten tomtevärld inne på Tivoli. Och så fick han se tomten som satt i sin släde och tog emot önskningar från barnen, tyvärr var tiden alldeles för knapp för att han skulle få önska sig något hos tomten och kön fram var lång kan jag berätta. Men vi hoppas kunna komma iväg en gång till kanske och då åka lite tidigare så att vi har tid för karusellerna också. Vet ni att Tivoli är en miljöcertifierad nöjespark? När man köpt en läsk (i mugg) på tivoli så kan man på olika ställen panta sin mugg! Och får då 5 danska kronor tillbaka. Inte illa va! Dom har även ett speciellt rum dit man kan gå för att amma och sköta om sina barn. Där intog jag och Alvin en skön skinnfåtölj för ett ögonblick. Här bjöd dom tom på blöjor och tvättservetter när man skulle byta på sina små. Här fanns allt man kan önska sig som småbarnsförälder såsom micro, nappflaskvärmare, rinnande vatten, toaletter, skötbäddare, amningsfåtöljer, barnmöblemang mm. Jag var impad!

Till helgen väntar kalas och julbord på lördag och kalas och julbord på söndag. På lördag ska vi på julbord i Kristianstad och se Anna Book på Södra Kasern, ska bli mycket trevligt! Barnen ska vara hos Farmor och Farfar. Och på söndag blir det julbord på Löderups strandbad med Nickes familj.

Ha det så gott! Hoppas det inte ska behöva dröja lika länge till nästa uppdatering... Skärpning Annelie. Nu ska jag hämta Anton på dagis.

Haj svajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0