Alsterna från Bräkne-Hoby

Jag lovade ju tidigare att ni skulle få se alsterna från träffen i Bräkne-Hoby förra helgen, och här kommer dom!

image54

Först ut att bli scrappat var fotot som jag visat er tidigare i bloggen. Fotot där jag exprimenterat lite med penslar i photoshop. En bild jag fullkomligt älskar! Och plötsligt så låg de rätta papprena där framför mig! Inte alltid det lättaste att hitta bra färger på papper för att kunna få fram rätt känsla i bilden om man valt att göra den i sepia tycker jag. Man har ju sina favoriter, men man kan ju inte använda samma alltid... Detta visade sig bli lite av en skräp-LO. Bandet var ett band jag ALDRIG trodde att jag skulle komma att använda, men här passade det perfekt! Och blommor är något annat som jag har en del av, och som jag haft sedan jag började scrappa, men som jag heller aldrig använder nästan. Här kunde jag fullkomligt frossa i blommor, skulle tom kunnat vara några till. Det tredje och sista är de halva pärlorna. De gjorde verkligen jättemycket tycker jag på denna LO-n, och färgerna på dem var bara helt perfekt! Så jag fick användt en hel del som jag nästan aldrig använder annars, och jag är supernöjd! Tycker fotot kom fram jättebra.

image55

Denna LO såg jag framför mig direkt när jag såg bilderna! En tjurig Alvin satt på bordet hos oss hemma hos mina föräldrar en kväll vi hälsade på. Jag tog fram kameran, lyckades fånga en perfekt tjurig bild, för sen var han som förbytt, vilket ni kanske ser på fotona som är vid sidan. Dessa togs bara sekunder och minuter efter det större fotot. Om någon är linslus så är det Alvin! Förresten, ser ni som hans blå ögonfärg lyser! Vilka ögon! *love*

image56

Efter den kom denna LO på Antons hand i min. Jag älskar sådana bilder, men de är inte lätta att få till det kan jag berätta. Men i svartvitt blev denna bra tyckte jag. Här har jag användt en hel 12x12 overlay, så det enda jag tillfört är fotot och texten, resten sitter i overlayn. Smidigt och snabbt sätt att arbeta. Tyckte inte att mer behövdes här. Less is more som man säger.

image57

Sist ut var denna LO på Alvin. Ännu ett favoritfoto där jag ville ha fram en speciell känsla. Vet inte om jag lyckades, men jag blev nöjd. Krusidullerna runt fotot är stämpelmotiv som jag embossat med kopparfärgat pulver. Tanken var först att det skulle gå hela vägen runt, men något sade mig att det kanske inte var så dumt att ha det på en bit bara, och det är jag glad för. Pappret jag gjort det på är ett blingpapper, därav den speciella lystern.

Så, där hade ni dem. Nu väntar jag bara på nästa tillfälle att få scrappa, det kliar i fingrarna... Nu har det varit CC på Scrappiz hela påskhelgen och jag har inte kunnat vara med. Jag har bara skött om min lille sjukling här hemma som nu verkar piggna till lite. Ingen feber igår och änsålänge idag, så jag håller tummarna! Inatt sov han hela natten med en kudde under madrassen och ett öppet fönster, så det har varit en härlig natt! Nu sover han igen på samma sätt.

Nej, det var det om detta!!

Glad Påsk på er!


Kommentarer
Postat av: Marie

åh så vackra layouter du gör!

2008-03-28 @ 17:27:12
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: krumeluran

vilka underbara LOs, jag bara gapar av beundran. det svartvita din hand i min var bara SÅÅÅÅÅ fin.
Tack för inspirationen

Katarina

2008-04-05 @ 19:26:22
URL: http://www.krumelurans.blogg.se
Postat av: Gudfar

Hej Anneli
Vilka fantastiska bilder, jag kan bara gratulera till din fantastiska fotoådra.
Gaddis

2008-05-19 @ 09:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0