Ett tag sedan...

OJ vad tiden går fort! Sedan jag senast uppdaterade har jag hunnit jobba, fira födelsedagar och njutit!

Jag har hoppat in en del på mitt arbete. En del prisuppdateringar mm att ta hand om som de inte hade tid och möjlighet till. Alltid bra med lite extra. Så efter det jobbet i torsdags åkte jag hem, hämtade Anton på dagis (Alvin hade jag med på jobbet), lämnade båda barnen hos farmor och farfar för att sedan åka till nästa jobb tillsammans med Nicke. Nu skulle vi sätta in 10.000 värphöns. En ombygd grisstall med helt ny inredning, fräsht och fint. I fredags var det sedan dags igen för ännu en omgång värphöns. Denna gången 10.400 st. Var färdiga 19:00. Skyndade hem eftersom vi skulle vara på födelsedagskalas kl. 18:30... Gjorde oss iordning, hämtade barnen hos farmor och farfar och körde sedan för att fira min lillebror som fyllde 22.

Gissa om det är skönt att Alvin tar flaskan! Funkade jättebra när farmor och farfar passade honom! Jag hade pumpat så de kunde ge honom om han blev hungrig. Och det funkar perfekt! Såååå skönt, man känner sig inte så bunden längre då. Andra kan fixa det om det skulle bli kris, förutsatt att jag har pumpat, eller har ett lager i frysen.

Sedan i lördags var det dax för ytterliggare ett kalas. Denna gången var det Tomelilla Ponnytravklubb som firade 30 år. 45-50 gäster i klubbstugan som åt och drack gott. Stämningen var i topp! Dagen efter var dock inte Nicke i topp precis... men, men... han hade roligt på kvällen iallafall...

Och igår gjorde vi i princip INGENTING! Nicke var ute och jagade (eller rättare sagt fick frisk luft...) på förmiddagen och vi bara njöt av dagen.

Så nu är det åter en ny vecka. Nu får vi se vad den har att erbjuda. Dax att planera lite inför det stundande dopet den 21:e. Mat ska fixas mm. För att inte tala om andranamnen... Börjar bli hög tid.
Om en stund är det tänkt att vi ska åka ner till kyrkans hus för veckans bebycafé. Alltid lika mysigt.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0