Ett tag sedan...

En liten uppdatering sedan sist.
I lördags var vi på halloweenfest hos min broder. Ncike, jag och Alvin klädde ut oss och styrdes bilen mot Osbyholm. Efter att Anton blivit rädd bara han såg oss utklädda, så beslutade vi att han fick stanna hos min andra lillebror, hans flickvän Ida och min lillasyster. Jag var Mimmi, Nicke den där gubben i scream och Alvin var tomte.

Bjuder på en bild på tomtenissen Alvin och hans kusin Gomez:
image30

I söndags var det sedan julmarknad hos grannen Komstad Mölla. Så dit var vi ju tvugna att gå och få lite julstämning. Deras kakor och mackor går inte av för hackor! Det kan jag lova! Resten av dagen bara slappade vi! Nej, eftersom vi i lördags fick en halv gris så hade vi ju lite arbete oxå, för malningen hade vi sparat. Så vi malde förstås lite kött oxå, så helt onyttiga var vi inte. Nicke skar köttet i bitar, Anton stoppade i kvarnen och jag packade till sist det färdiga köttet. Vad glad jag är att vi bor och lever som vi gör och barnen får vara med om lite allt möjligt från första stund. I och med att Nicke jagar en hel del så har ju Anton redan förstått det där med jakt och att man får kött på bla det viset. Så när vi satt där och malde vårt kött sa Anton: - Panga gris far? Så tre år gammal förstår han redan hur vi får vårt kött, som sedan blir till köttfärs tex. Naturligtvis får han inte vara med mer än precis vid beredningen av köttet. Min rädsla från början var ju att han skulle vara rädd och tycka att det var obehagligt med hela jakt grejen. Men han har fattat det hur bra som helst, och har inte visat något tecken på obehag inför det.

Sedan i måndags var vi hos doktorn med Anton för att få hans två födelsefläckar i ansiktet kollade. Och det var inget farligt, Helt normalt och de kom att växa med honom. Ev. borttagning görs inte förrän man blir vuxen. Så det var skönt att vi fått det kollat oxå. Om man frågade anton vad han gjort idag svarade han: -Dotorn tollat mina pickar! :)

Och i Tisdags var det dags för tandläkaren för Anton. Det hela gick JÄTTEBRA och tandläkaren tyckte att tänderna var sååå fina!

Och slutligen i onsdags var det dax för en treårskontroll för Anton. 15 kilo och 97 centimeter lång är min "lille" grabb. Jisses vad tiden går fort! Även denna information var han mycket stolt över att kunna berätta för farmor när vi kom hem efter besöket.

I tisdags var oxå en ny milstolpe för lille Alvin. Nämligen MAT! Jag kokte puréer, potatis/palsternacka och morotspuré. Sedan i somras har jag oxå majspuré och persikopuré färdigt i frysen. Potatisen var väl lite konstig kanske tyckte han, men gröten på kvällen var VÄLDIGT uppskattad! SÅ nu har vi börjat så smått med det oxå. Han har under en tid suttit med vid bordet när vi har ätit och varje gång har han blivit väldigt uppspelt. Så det märks att han har visat intresse för det. Så när vi äter middag på kvällen så äter han gröt tillsammans med oss.

Så här kan man se ut när man har ätit sin första portion gröt!
image29

På lördag bär det av till Lövestad och allra bästa Therese med familj för en stunds mysigt samkväm.

Det var lite från Komstad!

Ha det så gött!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilka söta småttingar! :-)

2007-11-22 @ 21:47:32
URL: http://tinajohansson.blogg.se/
Postat av: krumeluran

härliga bebisfoton. men grötätaren har varit snäll om det inte såg värre ut efter första gröten:)

Ska kika vidare i din blogg.

Tack för att jag får titta i din blogg

Katarina

2007-11-27 @ 15:56:10
URL: http://www.krumelurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0