Livet som trebarnsfamilj...

Ja, så var vi då en trebarnsfamilj! Och som jag nämnde i förra inlägget så åkte vi hem dagen efter förlossningen efter att vi kollat att alla prover på Allis var OK. Naturligtvis var vi ju tvugna att åka hem till min föräldrar där pojkarna var. Och jag har aldrig sett så stolta storebröder förr!

Eller vad säger ni?





Naturligtvis ville de ju följa med när vi skulle därifrån, men för att vi skulle få lite vila hemma så hade vi bestämt att de skulle stanna ett par dagar till hos mormor och morfar.

Sen har livet flytit på. Pojkarna har väldigt svårt att låta henne vara. Spelar ingen roll om hon sover, äter eller är vaken, det ska pussaskännas och kramas i ett. Får väl säga att det blivit bättre nu, men i början kändes det hemskt! Man bara skällde på dom hela tiden kändes det som. Men annars fick hon INGEN vila och sömn! Samtidigt vill man ju inte schasa bort dem från henne, hon är ju dock deras lillasyster, klart att dom vill kela med henne, de älskar henne oxå, precis som vi gör. Svårt det där...

Allis har tom hunnit med ett Ullaredsbesök med de sedvanliga köerna mm. Hon har varit på Me&I-party, hon har varit ensam med far och bröder när jag var på Ladies Night, hon har varit på café och fikat, hon har varit med mig hos både nagelteknologen och frissan, hon har varit på återträff på lantan i Skurup och hon har varit på sin kompis dop.

I början var hon inte precis glad för att sitta i bilstolen eller åka vagn, detta har dock ändrats. Iaf vagnen är populärare och bilstolen går oxå bättre. Hennes sömnvanor kan jag absolut inte klaga på! I början var det kanske 2 amningar nattetid, en på natten och en tidig morgonamning. De övergick till 1 tidig morgonamning ganska så fort och de sista nätterna har hon sovit mellan ca 22 och 07:30 utan amning. Som sagt, kan INTE klaga! Hon sköter sig;)

Amningen funkar perfekt, har haft en liiiten mjölkstockning från em till morgon, överlevde... Men det kan inte vara kul att ha svårare stockningar.

Bröderna är som sagt MYCKET glada för sin lillasyster. De ska hela tiden turas om att hålla henne och har den ene hållt henne så SKA den andre oxå hålla. Alvin fick upp ögonen på dagis för dockorna... Gissa vad den hette, javisst Allis såklart! Så här inhandlades en docka till lille lillebrodern och den är honom mycket kär. Hon ska med i sängen om kvällarna och man ska säga godnatt till henne oxå såklart, puss och kram! Går inte att fuska. Han matar och har sig och gudnåde den som tar henne från honom!

I skrivande stund är jag sjuk sedan natten till igår. Feber, halsont och huvudvärk. Så min mat till Allis har minskat och hon blir inte riktigt nöjd. Får amma lite oftare. Men igårkväll tog vi upp lite mjölk från frysen som jag pumpat. Och kolla här!



Gissa om han va stolt! Anton kommer med många roliga kommentarer.

En dag skulle vi iväg, Allis satt i bilstolen och Anton bockar sig ner till henne varpå hon avfyrar ett leende.
-Åh, mor, jag blir så ledsen när hon skrattar till mig!
-Jasså, varför det, undrade jag.
-Jo, hon e så vacker när hon skrattar.

Och nästan varje dag hör man:
-Hon är så söt så man kan inte låta bli henne!

Mina underbara barn!

Nej nu vaknar hon och jag gissar att hon vill ha mat eftersom hon sovit sedan sist hon åt och det var vid ca 7:45...

C ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0