Halloj!

Det har varit en händelserik helg i Göteborg må ni tro! Fredag morgon satsade vi på Ullared. Körde så vi var uppe vid 10-10:30 någonting. Sen var det shopping  för fulla muggar! Hittade ytterkläder till barnen inför vintern, skönt att ha det avklarat! Det blev även en del dagiskläder till barnen och det behövs ju alltid! Hittade faktiskt ett par jeans till mig själv och Nicke fick 2 par tror jag visst. Sen var det lite baströjor och så som följde med hem. Eller hem och hem... till Göteborg menar jag. Väl framme checkade vi in på ett jättetrevligt hotell. Hotell Ibis nere i Gullbergskajen. En båt som låg förtöjd och var omgjord till hotell. Det var inte de största hotellrum vi upplevt, men det var fullt tillräckligt för att sova där!



Vi var inte där förrän klockan var sju på kvällen, så det var inte mycket vi gjorde sedan vi kommit dit. Vi gick en liten runda, sen var barnen trötta och griniga så vi begav oss hemåt och kröp ner i våra sängar. Lördagsmorgonen bjöd på regn... Så vårt tänkta besök på Liseberg sköts upp till söndagen och istället besökte vi Universeum. Det var verkligen kul att få se det. Vilka akvarier de har! För att inte prata om artrikedomen! Man kunde aldrig titta sig mätt på alla vackra fiskar! Sen kunde man spendera hur mycket tid som  helst på de övriga våningarna. Vi hamnade på andra, eller var det tredje våningen...? Iallafall så var där en massa saker man kunde testa sig själv med. En massa olika pussel, experiment, mm. Där var vi fast en bra stund... Sen insåg vi att vi kunde ta mässan oxå när vi ändå avverkat stor del av dagen redan. Det var ju liksom inte lönt med Liseberg ett par timmar bara... För nu hade det faktiskt slutat regna och var riktigt fint väder. Sagt och gjort, mässan var nästa anhalt. Pojkarna tog med sig barnen till sista våningen på Universeum. Där var det rymden som var temat, och vi begav oss över vägen till Svenska Mässan.

Det var MYCKET lättare att ta sig fram i montrarna i höst om man jämför med i våras. Nu kunde man ju verkligen titta på sakerna inne i montrarna på nära håll och inte bara utifrån gången... Det blev några inköp. Lite journalingspots, embosspulver, embosspenna, punchinella, några enstaka papper... Ja, det var nog ungefär så... Har säkert glömt något, men då kan det ju inte vara så viktigt... eller hur? Vi hade ganska snabbt kollat över vad som fanns och sedan gick vi för att möta upp killarna. Nu var det dax för mat och Therese hade fått tips om en restaurang som hette Tara´s och dit begav vi oss! Såååå gott! En Turkisk restaurang. Jag beställde in Lammfärsspett. Är inte mycket lamm jag ätit i mina dagar, men man måste ju testa när man är på en restaurang som vet hur man tillagar det, och det ångrar jag ALDRIG!! Vad gott det var! Så det kan jag starkt rekomendera. Sedan var det hotellet vi begav oss till igen. Barnen var trötta efter en heldag, så vi satt och snackade en liten stund sedan var det sängen som gällde, det kom ju en dag imorgon. Och det var en dag vikt åt Liseberg och alla karuseller. Man blir som barn på nytt när man kommer till sådana ställen! Det var glada barn som fick åka en massa karuseller. Radiobilarna var poppis av alla tre pågarna, de små alltså, fast de vuxna skulle nog oxå gärna vilja sätta sig bakom rattarna. Och naturligtvis åkte vi Flumride i två omgångar med barnen. Vilken lycka! Anton tycker att den är rolig, men det räckte med en gång tyckte han, de andra två pojkarna åkte två gånger. Vi vuxna fick ju oxå åka karuseller såklart. Första var det vår tur, tjejerna alltså... Lisebergsbanan och därefter Balder var det vi besteg. Sååå roligt! Men jag får nog säga att jag mindes Lisebergsbanan som värre... Men Balder var ju en höjdjare! På mer än ett sätt! Vilken upplevelse den första backen var! WOW! Sen fick killarna åka några, även där var det Balder som gällde och sedan oxå Kållerado. Sen var dagen nästan så långt gången att det var dax att bege sig hemåt. 17:30 gick parkeringstiden ut och vi lyckades faktiskt vara där i tid. Sedan väntade ett par timmar i bilen hem. Barnen slocknade nästan meddetsamma och sov tills vi var förbi Hallandsåsen, där vaknade de till och vi gav dem lite fika, sedan fortsatte vi och de somnade IGEN! Likaså gjorde Nicke så jag roade mig med en ljudbok medans jag körde den sista biten hem.

Och nu är det då torsdag och nästan redan en vecka sedan vi åkte på vår resa... Var blir tiden av?! Nu har jag jobbat snart tre dagar denna veckan och i eftermiddag är min arbetsvecka slut. Nu har vi en helg som väntar. Imorgon ska jag hämta bilderna på pojkarna från Alvins ettårsfotografering och på kvällen ska vi åka till Vollsjö och hälsa på familjen Lundberg-Ekberg. Ska bli riktigt trevligt faktiskt, var ett tag sedan vi träffde dem. Lördagen är änsålänge öppen för förslag men på söndag stundar åter ett barndop.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0