Då var vi igång...

I måndags var min sista dag på mammaledigheten... Igår började jag nämligen arbeta igen! Känns lite vemodigt faktiskt... Det betyder ju att mina "små" barn har blivit stora på något sätt. Nu kommer även Alvin att uppleva saker utan att jag är med, Anton har ju redan gjort det ett bra tag, men just med Alvin känns det konstigt, precis som när Anton började på dagis. Jag kommer jobba tis-tors 7-16 om dagarna, så det blir lååånga dagarn på dagis för barnen. Men jag vet ju att de har det hur bra som helst! Och trivs gör dom. Anton går ju inte på dagis längre om man frågar honom, han går på Ängen! Det är den avdelning på dagiset som de äldre barnen går på fram till det är dax att börja skolan.

Viktväktandet flyter på. Och det känns bra, tom så att man känner att byxor och kjolar sitter inte fullt så hårt längre som de gjort tidigare. Såååå skönt! Denna vecka blir det ingen vägning eftersom jag är upptagen alla dagar som det finns möjlighet till vägning. Jag hade en inte alltför bra helg iofs när det gäller det där med VV, så det är kanske bra att det inte blir någon vägning denna veckan... En kräftskiva kan vara tuff att stå emot med alla sina goda pajer, osta och efterrätter! Men nu är det nya tag! Jag måste jobba på att bli bättre med att dricka vatten, det är ju ingen liten mängd vatten man ska ha i sig... 2,5 l/dygn... Men det ska nog funka bättre nu på jobbet. Jag har tagit med en STOR och fin kanna och ett STORT fint glas som hör till (TW underbara elegance serie). Det blir mycket roligare att dricka då på något konstigt sätt...

Igårkväll var det dax för höstens träningspremiär! Såååå skönt det var att komma igång igen! Man kände att det var ett tag sedan man var igång! Så långa uppehåll är inte bra... Det var ett step pass som var skoj. Bra styrkeavsnitt och en kanonbra instruktör som verkligen var peppande! Hon hejad och räknade och visade tydligt vad som komma skulle! Hon kunde sin sak! Men däremot tyckte vi nästan (jag och Therese) att det nästan var för lätta block... När vi gick därifrån kunde vi dem redan... Men det kan ju vara så att de kör lite snällare nu när det är gratis provvecka, mest för att kanske inte skrämma iväg alltför många. Men svetten den sprutade iallafall, det kan jag lova! Imorgon är det dax för box! Och det ska bli spännande!!! Det är ett tag sedan jag tränade det så det ska bli kul att testa det igen! Men jag kommer kanske inte kunna röra mig i helgen...

Ikväll bär det av till Maria på Me&I-party. Var på ett i söndags hos Jennie och shoppade denna till mig



Och dessa till Anton


(Bilderna lånade från meandi.se)

Blev sååå glad att jag hittade ett par jeans som passade honom utan att vara ett par stuprörsjeans! Ska bli spännande att få hem dem!

Over and out för idag!


Kommentarer
Postat av: Elin

MUHÄÄÄÄÄ! Jag ville också träna. BAJSLUNGA!

2008-09-03 @ 15:25:45
URL: http://elovski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0