Hektisk vecka...

Som rubriken lyder så har det varit en hektisk vecka som nu är till ända. Men vi börjar med förra helgen! Den fick en liten vändning på två röda sekunder. Det var ju som en del kanske vet scrapträff i Skurup på söndagen den 2:e nov. Hade inga som helst planer på att åka dit förrän på lördageftermiddag då jag chattat med Anki på msn. Intresset väcktes men Nicke skulle jobba så jag hade barnen att ta hand om. Men då jag vaknade klockan 8 på söndag morgon så tänkte jag: Varför ska jag behöva vara hemma själv med barnen hela helgen när jag vill iväg på träff?! Jag ska dit! Så jag slängde benen över sängkanten och ringde svärmor och hon kunde ha barnen. Så frukost till barnen och till mig själv, i duschen, fixa iordning mig och barn, packa och lasta bilen med mina scrapgrejer och barn. Iväg och lämnade barnen och sedan hämtade jag Anki och lite i 10 stod vi i Skurup på scrapträff! Snacka om snabba pix! Kan ju tillägga att jag har ca 45 min till Skurup... Det var en rolig och trevlig träff som arrangerats och jag fick en hel del gjort. 3 LO faktiskt! Det bjöds på smarrig köttfärssås och spagetti och till det hade det bakats ett sagolikt gott pestobröd! Yummy säger jag bara! Här kommer bilder på dagens verk (förlåt för de dåliga bilderna...):







Efter det började det lite mer hektiska som jag skrev om... På onsdagen den 5:e november hade vi nämligen en födelsedagsgris här hemma. Vår Anton blev 4 år! Det var sång och paketer på onsdagsmorgon klockan 5:45 och det var en glad Anton som blev väckt! Naturligtvis var det den store idolen Blixten McQueen på pappret...



Sedan bar det iväg till dagis och även där blev födelsedagsgrisen firad. På kvällen var det mormor, morfar, moster Elin, samt farmor och farfar som kom på besök. Dagen till ära hade Anton önskat sig pizza till middag. Så här rådde febril aktivitet när vi gjorde våra pizzabottnar och bakade de färdiga pizzorna i pizzapronton. Smarrigt värre!

På lördagen var det resten av släktens tur att komma för att fira vår lille 4-åring. Så en massa födelsedagsfirande och presenter senare var det dax att fira alla våra faror! Och nu är det måndag och ny vecka har påbörjats. På lördag ska vi på gåsamiddag och på söndag är det åter dax för kalas, nämligen barnkalas!

Kom just på att jag glömt visa de LOs jag gjorde på träffen hos Anki för två veckor sedan. De kommer nu!


På denna saknar jag rubrik... Hjälp mottages tacksamt...!



Det var allt för idag tror jag!

Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0