Oj, oj, oj...

Det är inte klokt vad tiden går när man har roligt! Jag måste ha haft jätteroligt sedan i påskas, för jag har ju knappt hunnit uppdatera bloggen... Eller...

Här har det hänt en hel del sedan sist och jag tyckte det var dax att ni kära bloggläsare får ta del av det. Vi tar det i kronologisk ordning. (vad glad jag är att jag åtminstone antecknar i almanackan...)

I början av april, närmare bestämt den 4:e, började minstingen här hemma att krypa. På ett par dagar var det från stillaliggande till full fart framåt. Det är så roligt att se deras reaktioner när de kommer på något nytt. Helt plötsligt så var det bara krypa som gällde.

Själv var jag och en hel busslast med andra scrapparbrudar på utflykt i Göteborg och besökte scrapmässan. Bussresan var trevlig och munter. Sen får jag nog säga att jag förväntat mig lite mer av mässan. Nu kan min besvikelse iofs bero på all trängsel... Man kom knappt fram i montrarna, och jag vet inte om jag är dum, men jag tycker inte att det är så skoj att stå i kö för att TITTA på papper, för att sedan köa för att köpa papprena. Har man en tid att passa för bussens hemresa så finns det roligare saker att titta på... Så det blev en hel del dekorationer, lite stämplar och så. Men i helhet var det en MYCKET trevlig dag! Anki hade lagt ner ett digert arbete med att få ihop resan och hon gjorde det med bravur!

Senare i veckan tog jag och Nicke en biltur till tyskland och fyllde på förråden. Inga jättemängder blev det, men en hel del ölflak, några BIB-viner, lite olika goda likörer och övriga spritsorter. Också en heldag som jag njöt utav.

Den 14:e april var jag och pojkarna en sväng inne i Simrishamn för att besiktiga bilen, och vad tror ni vi ser? Jo, Cirkusen är i stan! Anton blev ju eld och lågor när han fick se levande elefanter!! Så på kvällen blev det cirkusbesök med hela familjen! Underbart att se glädjen stråla i Antons ögon! Vilken lycka! Clownerna och elefanten hörde till favoriterna.

Den 5:e maj var det åter dax för det årliga vårruset! Så skoj det är! I år var jag jätteduktig, gick jag hundra meter på hela sträckan så var det allt! Till saken hör ju då att jag inte är någon löparmänniska, men detta får man bara inte missa. Det är inte bara löpningen utan hela grejen. Musikanter längs banan, sponsortält, tävlingar, Peter Siepen och mycket, mycket mer. Har du inte testat så gör det nästa år!

Den 24:e maj var det barnens dag på Tosselilla. Så i sällskap med ett par kompisar och deras familjer styrde vi kosan dit för en dags lek och skoj. När jag kommer dit och träffar Maria och Roger får jag höra att hon går med värkar sedan natten!!! Människa! Går på tosselilla med värkar är du klok! Men det dröjde ända tills morgonen den 26:e innan lille Albin ville titta ut. GRATTIS!!



Dagen innehöll måååånga karusellturer för de små pojkarna, det var knappt vi fick med dem hem vid stängningen...









En dag med många skratt och god fika. På tal om fika så hade jag dagen till ära provat på att göra focaccia efter ett recoet i Jan Hedhs brödbok. Jättegott blev resultatet fast de var lite platta...

Nu är vi ända framme vid midsommar och den firades med Therese och Martin m. fam. i svärföräldrarnas husvagn i Kyhl. I år hade vi lite mer tur med vädret än förra året. I år tillät vädret oss att besöka Backåkra, så vi fick dansa lite runt midsommarstången. Rättare sagt så var det jag och Therese som dansade, Anton och Willie undrade vad det var för konstiga människor som klappade och snurrade och tyckte att allt var jätteskoj...



Lagom till hemgång så kom regnet, men det var inte hela världen, nu hade vi ju varit där och firat midsommar med X antal hundra människor. Denna midsommarhelg började Alvin att ställa sig upp själv. Han hade länge kunnat stå utan stöd, men att resa sig utan stöd hade han inte gjort tidigare. På kvällen blev de gott grillat och stämningen på campingen var hög! Våra gäster hade bestämt sig för att ligga över hos oss i husvagnen, så föräldrar och småsyskon låg i varsin ända av husvagnen och i gången på en madrass låg storebröderna skavföttes. Funkade perfekt! Kvällen innehöll naturligtvis några timmars Monopolspel också. Vem var det nu som vann..?

Den 24:e juni hände det! Alvin tog sina första steg!

Den 26:e juni förärade vi Köpenhamn och ZOO ett besök. Själv hade jag inte varit där på jäääättemånga år. Vilken höjdardag! Antn fick återigen se elefanterna och de nya idolerna var isbjörnarna!


 
Med oss på tåget hem hade vi två vilddjur, en blå tiger och en gul tiger...




Under tiden som vi roade oss och hade skoj på ZOO så låg Ulrika på operationsbordet och Uffe stod bredvid för att ta emot sitt lilla barn. En liten molly kom alltså till världen den 26:e juni! GRATTIS!!

Helgen därpå var det dax för logdans på Gråstorp hos mina föräldrar. 185 gäster, god mat och mycket dans, kan det bli mycket bättre?! Vid 3:30 var jag isäng så det var en trött Annelie som dagen därpå tog sina små barn och åkte på kalas. Willie fyllde 4 år! Många paketer och glada barn. En härlig tårta med bilar på som Anton fortfarande pratar om!



Den 7:e juli var jag och Anton i Lund för ett besök hos ögonläkaren igen. Allt såg jättebra ut och vi fick även träffa den läkare som skulle bedömma ev operation. Och han bedömde att det var dax eftersom han snart var 4 år och förskolan står för dörren. Mest troligen blir det inte i höst men till nästa år. Ska bli skönt att få det avklarat. Eftersom Anton har muskel i ögonlocket så kommer de att gå in i ögonlocksvecket och korta muskeln så att ögonlocket kommer längre upp och blir mer likt hans andra öga. Det är denna metod som ger bäst resultat enligt läkarna. Efter besöket väntade ett besök hos McDonalds som vanligt. Och det var en stolt Anton son efter besöket ringde till sin far och berättade att doktorn sa att han var duktig! Eftersom faren i huset lovat sin son en CLAAS tröska från bruder om han var duktig så blev det ett besök hos kullenberg också. Men väl där ville han inte ha en tröska utan en rundbalspress till sin JD istället. Väl hemma var det en lycklig Anton som slet upp kartongen och började pressa sin baler...

Den 8:e juli styrde Anton och jag bilen mot Vanstad för att hämta upp Nickes syster och hennes familj. Sedan bar det av mot bron! Ett besök på Bakken stod på dagens schema! Och vilken dag det blev! HJÄLP, vad roligt vi hade! Varsett åkband på armen och sedan besteg vi karusell efter karusell! Anton skydde inte något! Det var jag som fick stoppa honom från de större karusellerna som vi vuxna åkte.



Jag trodde att han skulle bli livrädd när vi åkte Flumride, men det var en skrattande och våt liten Anton som steg ur stocken! Jag blev glatt överraskad att han vågade åka så många karuseller, och snabba, och backiga... Han kom snabbt underfund med vad han hade bandet runt armen till. I varje karusell sträckte han glatt fram armen i biljettkassan.



Vilken underbar känsla det är att se lyckan och glädjen i ögonen på vår lille pojk!
Det var en trött Anton som satte sig i bilen 18:30 när vi startade för att köra hem. Att man inte gör något sådant oftare! Det tar hemifrån oss inte ens två timmar att ta sig till Bakken, lite mer än en timme till Köpenhamn, varför gör man inte det oftare??!

Nu har Anton semester från dagis och ska ha det i 4 veckor. När han kommer tillbaka är det dax att inskolas på den nya avdelningen. Han blir stor som han säger. Veckan därpå är det dax för Alvin att inskolas på dagis och sedan ska jag börja jobba... Låter inte speciellt roligt eller hur!! Men jag har haft en underbar sommar änsålänge med mina småttingar, vi har hittat på en hel del roligt och mer kommer väl hoppas jag. 

Under hela denna tid har det kommit upp tänder hos den lille också, åtta stycken har han nu. Vi, jag och Nicke, har jobbat, det har lastats både kalkoner och värphöns och andra värphöns har fått nya hem.

En sak har jag ju glömt! Vi har ju köpt ny bil! Hur kunde jag glömma bettan!?



Denna goding är numera i vår ägo. En Mazda 5 -08. Gissa om vi är glada för henne! Vi provkörde deras provbil och vi fastnade direkt! Hon skulle bara leveransbesiktigas och få drag och nummerskylt sedan var hon vår! Kan verkligen rekommendera skjutdörrar till alla barnfamiljer!! Själv tyckte jag förr att det var lite bussfasoner, men vad nöjda vi är!! Man kan utan droblem få in och ut barnen fast det kanske är trångt på parkeringar, inga dörrar som slits upp av blåsten om barnen själv öppnar. Ett stort plus måste jag säga! Vi hämtade henne den 29:e maj. Efter några låååånga dagars väntan!

Nu är marknade i Kivik i full gång och ikväll styr vi kosan dit. Blir väl en och annan karusell kan jag tänka, både för mig och för Anton...:) Och på torsdag är det dax för Sjöbo marknad. Det är något speciellt med marknader... Ingen marknad = ingen sommar. Och tyvärr missade vi Löderups loppmarknad i helgen. En tradition vi har sedan några år tillbaka. Alvi går som om han aldrig gjort något annat och han tar sig utan problem upp ivår soffa... Jag har skaffat ny telefon oxå sedan en vecka tillbaka. En Sonyericsson W890i blev det. Brun till färgen. Har testat att lägga ljudböcker på den. Sååå smidigt! I bilen, i trädgården, när man fixar och donar här hemma. Det där med att läsa hinns inte riktigt med nu för tiden och då är detta ett perfekt sätt! Lyssnar för tillfället på Camilla Läckbergs Tyskungen. De tidigare har ja betat av i bokform.

Till helgen väntar två fester, vad jag längtar. I våra bästa vänners sällskap kan det inte bli utan roligt!! Och sedan står Alvins 1-årsdag för dörren... Förslag på födelsedagspresent till en 1-åring mottages. Att det ska vara så svårt att komma på en bra födelsedagspresent! Man vill ju att det ska vara något speciellt på deras första födelsedag som de sedan kan ha kvar och som kanske kan gå i arv. Anton fick ett litet vitt barnmöblemang från ILVA när han fyllde 1 år. Så har ni förslag så bara kom med dem!




Kommentarer
Postat av: Anki

Åh så kul Annelie att äntligen få en uppdatering i bloggen har nu läst ifatt mig. Har ju varit här var o varannan dag o kollat :)



Vilka underbar bilder du tagit, perfekta att scrappa ju. Grattis till bilden, jättefin och så smidigt det verkar med dörrarna. Tack för berömmet med bussresan, blir en ny i september, välkommen, tror vi kanske ska komma dit senare på dagen vad tror du om det?

Hoppas ni haft kul på Kivik ikväll, vi ska till SJöbo eller Toemlilla på tordag, imorgonom vädret tillåter så kommer Jenny Sandberg och fotar våra barn, gissa om det ska bli skoj att se bilderna sen....



Vi hörs!



Kram Anki

2008-07-16 @ 00:34:37
URL: http://ankiscrappare.blogg.se/
Postat av: Lian

Men himmel hur hinner ni med så mycket skoj!!! Snuddens på avis ;o) fast nu har vi fått massor av tips på kul grejer att göra med ungarna.



Må så gott så ska jag fortsätta kika runt hos dig.

Kram

Lian

2008-07-20 @ 19:16:28
URL: http://kexholm.blogspot.com
Postat av: Ulrika / TweetyUllis

Ojojoj, så mycket skoj ni verkar ha haft för er! Vi har ju bara hunnit "prata" några ord här och där via MSN - hoppas vi kan träffas på riktigt snart igen. Ha det toppenbra i värmen!

Kram, Ullis

2008-07-26 @ 22:23:07
URL: http://tweetyullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0