Helgens bravader...

Så är då äntligen en tuff helg över och vi har hunnit återhämta oss en dag oxå.

I fredags blev Alvin stora gossen! Han fyllde nämligen 1 år! Kan ni fatta, 1 ÅR! Känns som om det var igår man krystade ut honom... Helgen till ära hade vi rest ett tält i trädgården där vi firade födelsedagsgrisen. Måååånga paketer bidde det. Tror inte han fattade det riktigt. När vi skulle sjunga för honom på morgonen ville han inte ens vakna... Men till slut så gick det, men då tror jag vi hade sjungit tre-fyra gånger redan och ruskat om honom lite... Behöver jag berätta att han tycker om att sova...?




Så här slagen blir man efter sin 1-årsdagsfest...

I lördags var det dax för min bror att föra sin Malin till altaret. Nicke var utsedd till toastmaster och var lite smått nervös hela veckan. Jag skulle agera fotograf för dagen, även det lite nervöst. Även om jag har en bra kamera så krävs det ju lite av personen bakom kameran oxå, men det blev en del guldbilder få jag nog säga. Fotosessionen ägde rum i Trollenäs slottspark, en underbar miljö för bröllopsfoton. Inte mindre än 295 bilder blev resultatet.




Ett underbart bröllop med en vacker brud och en stolt brudgum. Vad mer kan man önska sig?! Två utav favoritbilderna. Tycker det är något speciellt med bilder av ryggtavlorna vid altaret... Det strålar kärlek, glädje och nervositet om dem.
(Bilderna är ännu helt oredigerade, sånt tar ju lite tid... men det kommer väl det med.)

På söndagen var det sedan dags för barnkalas. 10 glada barn kom på besök och ungefär lika många vuxna. En varm och härlig dag. Tur jag hade bytt vattnet i poolen dagen till ära, 25 grader och perfekt för bad. Tyvärr var batteriet nästan slut på kameran efter dagen innan, så det fick bli videofilmat. Därför har jag tyvärr inga glada badbilder just idag, hoppas kunna få några av ett par besökare som fotade, så vem vet det kommer kankse några bilder framöver. Åter många paket och en trött födelsedagsgris som somnade och missade tårtan... Men han fick en bit senare på dagen.

Gissa om vi har njutit av vädret! Helt underbart ju! 25-30 grader, klarblå himmel, svaga vindar och en pool i trädgården. Vad mer kan man önska sig?

Ikväll är det åter dax för en massa kalkoner att bli lastade...

C ya!

Kommentarer
Postat av: Anki

WOW vilka fina bröllopsbilder, vad duktig du är!



Läcker idé den med blombuketten i trädet!



TACK för ett mycket trevligt kalas! Maja gillade så att bada!



2008-08-01 @ 00:15:11
URL: http://ljuvligtvitt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0