En liten uppdatering...

Sedan sist har det hänt en del... Konstigt va? Det var ju inte så längesedan, eller vad säger ni...;)

Den 16:e januari tittade Alvins andra tand upp! Det är inte klokt som utseendet förändras när de får tänder! Och nu har Alvin även blivit fotograferad till sin halvårsfotografering. Anton blev fotograferad hos Bosse Lasson i Ystad, men eftersom han lagt ner sin verksamhet så fick vi leta ny fotograf och valet landade på Marit Lasson, Bosses dotter. Alltihopa var över på ett par minuter! Men hur ska det bli med en modell som lyser som solen själv och som är hyfsat van vid sin mors ständiga fotograferande... Han smilar för tusan så fort han ser en kamera!

Kusinerna har fyllt år oxå. Charlie och Nathalie. Och dom var vi oxå och firade förstås!
image44
Här ser vi de fyra kusinerna: Nathalie, Anton, Alvin och Charlie. Nicke råkade oxå komma med på ett hörn...

Jag och Alvin har även varit på föräldragruppen på BVC. Hushållningssällskapet gästade oss och vi pratade om barnmat och hur man lätt lagar egen barnmat. Till Alvin har jag faktiskt lagat all mat själv, annat var det till Anton, då köpte jag bara burkmat. Vi passade även på att väga och mäta. 70 centimeter och 9,1 kg. Han växer ordentligt den lille godbiten!

I helgen var jag på tjejfest! Gissa om det var längesedan!! Men vi hade supertrevligt! Åt och drack gott och pratade en massa skit. Men hur kan det komma sig att vi kvinnor alltid kommer in på ämnet att föda barn och prata om sina upplevelser kring detta? Vi var hemma hos en kompis i Hammenhög redan klockan 18. Började med ost och vin i soffan för att sedan förflytta oss till matrumsbordet och äta en supergod tagliatelle med laxsås. Sååå gott!! Till detta provade jag Absolut Päron, något jag inte ens visste fanns... och ett gott glas vitt vin. Till kaffet, eller teet för min del, bjöds det på citronmarängpaj. Förföriskt gott! Och till det en lite Baileys. Så nu var vi mätta och belåtna och bytte om för att sedan flytta ut i den vedeldade badtunnan i trädgården! Himmel vad det är härligt! Med en utetemperatur runt nollan och 40 grader i vattnet är det underbart mysigt, bara snön som fattades. Här blev det ännu mera snack och skvaller. Therese och jag satt kvar ytterligare en stund sedan de andra gått upp. Plötsligt kom mannen och barnen i huset hem, vad kan då klockan vara tro? Jo närmre 01... Så vi gick oxå upp, duschade av oss och bytte om. När vi var färdiga så stod "groggbordet" färdigt. Lite godis, en tequila och en drink senare var vi färdiga att åka hem, då var nämligen klockan 02:15. VId 03 var jag hemma och i säng en halvtimme senare. VIlken härlig kväll vi haft! Tack för en supertjejkväll Monika!

image45
6 stycken tjejer sent på natten

VI har oxå varit hos min lillebror Dennis och hälsat på honom. Han har lägenhet i Hörby sedan i somras, så det var på tiden att vi åkte och hälsade på! Han bjöd på en god hemalagad pizza.

I måndags åkte Alvins babyhår!! Det har tagit emot länge, men nu hängde det ner i ögonen på honom. Så nu har jag det här i en liten blå rosett.

image46
Före

image48
Efter

Det finns nog ingen storebror somär så glad för sin lillebror som Anton! Det är bara idel kärlek hela tiden! Häromdagen låg Alvin oxch sov i soffan och Anton tittade på TV. Jag och Nicke befann oss i Köket. När jag gick in för att titta till Alvin var detta vad jag såg:

image49

Anton ligger och klappar Alvin på huvudet sammtidigt som han sjunger Trollmorsvaggsång. Då smälter ett modershjärta kan jag säga och en lite tår tittar fram i ögat. Så har vi det dagligen och det är jag så glad för! Den dagen kommer säkert då det inte är så längre, men då har jag detta att se tillbaka på.

Nu precis är vi lite förkylda hela familjen. Alvin har åkt på sin första förkylning. Ingen lätt match. Både sömn, mat och mage krånglar. Anton är snorig och jag och Nicke har börjat med halsont och rinniga näsor. Men, varför skulle vi slippa?

För någon vecka sedan, en stressig morgon när vi skulle till dagis och vi stod påklädda i hallen så säger Anton:

- Åh Alvin, vilken mor vi har fått!

Positivt eller negativt? Vad tror ni? Jag hoppas att det var positivt i alla fall.
Någon dag senare på kvällen sitter Anton i mitt knä, tittar upp på mig och säger:

- Mor
- Ja, Anton, vad är det?
- Du är min bästa vän! Ska vi leka tillsammans?

Vad skulle jag gjort utan dessa två små älsklingar? Jag älskar dem något så otroligt mycket!

image50
Mina små stjärngossar

Några som jag oxå alltid hållit mycket av är min Farmor och Mormor. Det är nu ett år sedan de båda gick bort, men jag minns dem som om vi sågs i förmiddags. Det har varit tomt alla födelsedagar under det gångna året eftersom dom alltid varit med, men inte är det längre. Minnet lever starkt vidare! tänker så på er!

Men nu gå vi vidare, och ikväll är det dax för träning för min del! Ska bli såå skönt med ett skivstångspass, det gör gott på min kropp! Imorgon är det dax för 6 månaderskontroll av minstingen. Får se om han gått upp eller ner... Efter tiden som varit tror jag nästan att han gått ner lite. Sen ser jag fram emot den 12:e januari då Alvins foton ska vara färdiga! Sååå spännande!

Vi ses och hörs!

Ta väl hand om er!


Kommentarer
Postat av: Anki

Åh vad jag hade att läsa nu men alltid lika skoj att läsa hur det är med er!

Bilden där pojkarna har sina stjärntröjor på ser ut som ett perfekt scrapfoto eller hur? :)
Vi hörs!
Kram Anki

2008-02-08 @ 23:34:27
URL: http://ankiscrappare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0