Glad!

Ja, så var då en vecka med VV avklarad och det har funkat bra tycker jag. Har fyllt i min cheklista noga, förutom en dag... Ett besök på Snuggles i Ystad sabbade det... En gigantisk bagel med god fyllning av kyckling, brie, grönsaker och mangoketchup, till det drack jag en stor latte med caramellsmak. Och det var gott måste jag säga!! Yummy! Annars har det fungerat kanon, fast vattnet måste jag bättra på. Jag har kämpat på bra denna veckan men jag behöver dricka ännu mer... Jag jobbar på det! Så var det då dax för vägning i kväll! Och dröm om min förvåning när det visade 1,1 kg ner!! VA! Det ni! Så nu har jag fått en ny portion motivation, även om det inte har varit en bristvara så blev den ändå lite starkare idag! Köpte oxå deras nya kokbok "Smala Italien". Där finns det en hel del smaskiga recept som med all säkerhet kommer att testas nästa vecka!

Inskolningen går imorgon in på sin sista dag. Allt har gått jättebra och det känns skönt. DE sista dagarna har han både ätit frukost, middag och mellanmål där. Han har även sovit där och det har gått jättebra. Han vinkar så glatt till mig när vi säger hejdå i hallen på morgonen. Så nästa vecka drar det igång på riktigt. ti-tor 6.45-16.15. Men det kommer säkert att gå bra. Det har börjat dyka upp en 4-5 nya tänder i munnen på honom oxå nu, alla samtidigt oxå... Men han har inte verkat något påverkad precis, samma gamla glada och goa Alvin ändå. Hans pussar är stora och blöta, och om han kommer åt så nafsar han till oxå... Gullunge! Vad skulle vi gjort utan våra små pojkar?!

Jag har även överraskat Nicke i veckan! den 29:e nov kommer vi att besöka detta! Kommer att åka till Malmö tidigare på dagen för att komma tillrätta i god tid, äta en god middag på någon mysig restaurang och sedan transprotera oss till Malmö arena för showen! Efteråt bär det tillbaka till Malmö och en övernattning här! Nicke har länge velat se den och nu när den kommer till Malmö så får vi väl passa på då då... Ser sååå fram emot det! Ska bli skoj att komma till Malmö arena oxå faktiskt! i skrivande stund så är den fortfarande under uppförande. Invigningen är först i början av november. Känner några som arbetat där under byggtiden och vad jag förstått ska det vara GIGANTISK! Så det ska bli spännande!

Det var nog vad jag hade att förtälja idag. På lördag är det kräftskiva här! Längtar efter goda pajer och kräftor, osten efter går inte heller av för hackor! Och vad sägs om detta till efterrätt?! Fick det på Karlaby Kro i somras fast inte med russin utan med lite jordgubbar och annat smaskigt. Själv kommer jag inte att ha några russin till det utan bara en liten bit choklad med mintsmak nerstucken i det. Om det blir lika gott som när jag smakade det i somras så kommer det att bli GOTT!! Behöver jag berätta att jag inte tänker räkna några points på lördag...? ;)

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0